آینده روشن

بزرگی راگفتند:آینده بشرتاریک است. پاسخ داد: ولی وظیفه ماروشن است

آینده روشن

بزرگی راگفتند:آینده بشرتاریک است. پاسخ داد: ولی وظیفه ماروشن است

آینده روشن

تولید، نشر و بازنشر فرهنگ، مدیریت و طنز

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۱
مهر

باز دل سرگشته آن راز شد

عاشق خلوت زده ، سرباز شد

مصرع شعر فلک تکمیل گشت

یار من آن دلبر غماز شد

حضرت دل بر سریر جان نشست

مرغ دل آماده پرواز شد

جوی غیرت پیشش از گفتار ماند

قفل هستی با کلامش باز شد

شورآمد عقل رفت و تن بمرد

" یا علی گفتیم و عشق آغاز شد"

  • بهزاد توفیق فر
۱۹
مهر

رئیس‌جمهور از یک طرف می‌گوید بگذاریم افراد حرف خود را بزنند و از طرف دیگر منتقدان را بزدل و ترسو می‌خواند و به جهنم می‌فرستد.
این مطلب را روزنامه وطن امروز در تحلیل اظهارات رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران منتشر کرد. روحانی گفته بود: «بگذاریم افراد حرف خود را بزنند، به خاطر یک اشکال کوچک و خرده اشکال، آدم‌های بزرگ را کنار نگذاریم.» وطن امروز می‌نویسد: سخنان رئیس‌جمهور با «بگذاریم» شروع شده و با «نگذاریم» به پایان رسیده است؛ جمله‌ای با یک فعل امر و یک فعل نهی؛ امر به احترام گذاشتن به نظر مخالف و نهی از حذف و برکناری دیگران... اجازه‌دادن به دیگران برای اظهارنظر، نشان از عمق بینش و نیز نگاه وسیع و باز دولتمردان دارد البته به این شرط که چنین اجازه‌ای فقط به آرزوها و شعرهای درونی محدود نباشد و در دنیای خارج عملیاتی شود و مردم با تمام وجود متوجه شوند اجازه اظهارنظر درباره مسائل مختلف همچون عملکرد دولت به آنها داده می‌شود.

  • بهزاد توفیق فر
۱۹
مهر

ما که نمی گوییم دوستانی عمدا با تهمت سرطانزایی جلوی تولید داخلی بنزین را که پایه مقاومت ملت ایران دربرابر تحریم ها بود گرفتند تا باوارد کردن بنزین ارزانتر پول اندکی! به جیب بزنند اما... رجانیوز: انتظار آن است که مسئولان محترم به خاطر تشویش اذهان عمومی طی یکسال گذشته و تعطیلی تولید ملی که افتخاری برای تولیدگران و متخصصان داخلی کشورمان است، از مردم متواضعانه پوزش بخواهند.

دفتر سخنگوی دولت با ارسال نامه‌ای تیتر و خبر کیهان پنج‌شنبه 93/7/17 را که علاوه بر پخش صوتی و تصویری آن از صداوسیما، از سوی خبرگزاری‌های کشور نیز منتشر شده بود تکذیب کرد!
 
متن تکذیبیه سخنگوی محترم دولت و پاسخ کیهان از نظرتان می‌گذرد.
 
 
  • بهزاد توفیق فر
۱۱
مهر

نمی دانم تاکنون به دو خصوصیت اخلاقی ایرانیان توجه کرده اید یانه! دوخصوصیتی که می توان گفت جزئی ازفرهنگ ماشده و مثل هر خصوصیت فرهنگی دیگر سبک زندگی ورفتارمارا تحت تاثیرخودقرارداده است.

اول اینکه اغلب ما دوست داریم از بسته ای که کامل است محصول موردنظرخودراانتخاب کنیم. مثلا وقتی جعبه های ماست برای ناهار پرسنل روی میز است همه دوست دارند از بسته کاملتر ماست بردارند و معمولا دو-سه ماست آخری درظرف می مانند تا کارگررستوران آنهارا روی بسته کامل(پر) بگذارد به همین دلیل بسته های نیمه پر در پایان ناهار باید یکی شوند. درمهمانی های بزرگ یا سفره های پذیرایی نیز این خصوصیت در علاقه مهمانان برای برداشتن غذا از ظرفهای دست نخورده و کامل به وضوح دیده می شود.

دوم خصوصیتی است که درقالب یک اصطلاح مورد استفاده فروشندگان و... قرار می گیرد:" همین الان بسته اشو بازکردم". یعنی محصول من آنقدرتازه است که همین الان بسته اش را بازکرده ام... دوست داریم از بسته تازه بازشده برداریم، بخریم، بگیریم یا انتخاب کنیم

نکته جالبی که می خواهم بگویم وبرای گفتنش این مقدمه را چیدم استفاده از این دوخصوصیت فرهنگی ایرانیان است برای افزایش فروش. فروشگاه های زنجیره ای جانبو که مدیرت آن از کشور ترکیه است به خوبی ازاین دوخصوصیت فرهنگی استفاده کرده است ودرفروشگاههای خود برخلاف معمول فروشگاههای بزرگ زنجیره ای که محصولات را از جعبه خارج کرده وداخل قفسه ها می چینند، محصولات را باهمان جعبه های خودشان روی قفسه ها می گذارد و اندکی از روی جعبه ها را باز می کند تا مشتریان بتوانند از محصول داخل جعبه بردارند. به محض خالی شدن ردیف اول جعبه نیز، توسط کارگران با همان محصول پر می شود. یعنی دائما جعبه های محصولات لبالب از محصول وگاها بیشتر از ظرفیت جعبه از محصول پر هستند.

باتوجه به دوخصوصیت پیش گفته خودتان فروش این نوع چیدمان را حساب کنید...

  • بهزاد توفیق فر
۰۸
مهر

تغییرات نباید همیشه از بالا به پایین ایجاد شوند

گفته مشهوری وجود دارد که می‌گوید افراد از کارفرمایان خود استعفاء می‌دهند نه از شغل خود. معمولا زمانی که رئیس یک سازمان خوب نباشد فرهنگ نیز نمی‌تواند خوب باشد. بخشی از این مشکل به این دلیل است که فرهنگ سازمان از بالا تعیین می‌شود و به پایین راه می‌یابد. 59 درصد از کارکنان معتقدند که مدیر عاملان و دیگر رهبران ارشد، مسئول و متولی تغییر فرهنگ هستند. 41 درصد باقی‌مانده احساس متفاوتی دارند و امیدواریم که روزی 100 درصد افراد اینگونه فکر کنند. کارکنان نیز می‌تواند بر فرهنگ تاثیرگذار باشند.

ممکن است تعریف فرهنگ سازمانی سخت باشد، اما به طور عمده، رفتار منحصر به فرد، باورها، نگرش شرکت شما و طبیعت سازمان را می‌توان به عنوان فرهنگ آن تعریف کرد. همچنین فرهنگ یک ماموریت، علایق و راهی برای برقراری ارتباط است. فرهنگ در مورد افراد است و افراد پیچیده هستند. اگر سازمانها به همان اندازه که به فکر طراحی استراتژی کسب‌وکار و برنامه ریزی فروش هستند به فکر توسعه و پرورش فرهنگ سازمان نیز باشند بسیار خوب است. اما حقیقت این است که معمولا اینگونه نیست. بنابراین اگر فرهنگ سازمانتان اوضاع مناسبی ندارد، به فکر اقدام باشید و به سازمان و خانواده کاری جهت احیای فرهنگ سازمانی کمک کنید.

در اینجا هفت کاری که می‌توانید برای ایجاد یک تاثیر معنادار انجام دهید تا بتوانید اوضاع اطراف خود را تغییر دهید، باهم خواهیم دید:

  • بهزاد توفیق فر