آینده روشن

بزرگی راگفتند:آینده بشرتاریک است. پاسخ داد: ولی وظیفه ماروشن است

آینده روشن

بزرگی راگفتند:آینده بشرتاریک است. پاسخ داد: ولی وظیفه ماروشن است

آینده روشن

تولید، نشر و بازنشر فرهنگ، مدیریت و طنز

شماره شدن یا نشدن! مسئله این نیست اصلا!

يكشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۷:۵۶ ب.ظ

رسایی با تکذیب ادعای رئیس پلیس راهور خبر داد: اتوبوس‌های شرکت عقاب افشان (اسکانیا) در حال شماره گذاری است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با تکذیب ادعای سردار مؤمنی، رئیس محترم پلیس راهور درباره ممنوعیت شماره‌گذاری اتوبوس‌های"عقاب افشان"(اسکانیا) اعلام کرد که این موضوع صحت ندارد و این اتوبوس‌ها مدت‌هاست که در حال شماره‌گذاری‌اند

 




 

در مطلبی که در پایگاه اطلاع‌رسانی گذاشته است آمده است:

 

حجت الاسلام حمید رسایی، نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص ادعای سردار مؤمنی در خصوص اینکه از یک سال قبل، پلیس راهور از شماره گذاری اتوبوس های شرکت عقاب افشان (اسکانیا) خودداری کرده است به خبرنگاران گفت: ادعای آقای مؤمنی مبنی بر جلوگیری پلیس راهور از شماره گذاری محصولات این شرکت صحت ندارد و تولیدات این شرکت در حال شماره گذاری است و اسناد آن هم در کمیسیون اصل ۹۰ موجود است.

 

رسایی گفت: در سال گذشته بعد از حادثه تصادف در اتوبان قم، پلیس راهور اعلام کرد که از شماره گذاری اتوبوس های محصول این شرکت جلوگیری می کند اما در ادامه رسیدگی به مسیر پرونده، مشخص شد که این اشکالات مربوط به خط تولید شرکت عقاب افشان نبوده و دست کاری راننده ها یکی از مهمترین دلایل این حوادث است.

 

نماینده تهران گفت: در بهمن سال گذشته به دنبال شکایتی که به کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص طرز کار پلیس در این زمینه شد، موضوع عدم شماره گذاری این اتوبوس ها مورد رسیدگی قرار گرفت و بعد از مکاتبات متعدد و جلسات مختلف در کمیسیون اصل ۹۰ مشخص شد که تصمیم پلیس راهور غیر مستند و غیر قانونی است.

 

وی گفت: بر همین اساس در نامه مورخ ۱۹ خرداد ۹۳ به شماره ۹۰/۲۶۹۱/۸۰۷۴۹س رئیس کمیسیون اصل ۹۰ خطاب به آقای مؤمنی، جلوگیری از شماره محصولات این شرکت که تنها شرکت تولید کننده اتوبوس داخلی با همکاری اسکانیا است، غیر قانونی اعلام شد.

 

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: از موضعگیری چند روز قبل آقای مؤمنی تعجب کردم که چطور وقتی مجموعه ایشان در حال شماره گذاری خودرویی است، مصاحبه می کند که یک سال است پلیس علی رغم تهدیدها و فشارها جلوی شماره گذاری اسکانیا را گرفته است.

 

نماینده تهران گفت: وقتی از آقای مؤمنی دلایل این اعلام نظر غیر واقعی را پرسیدم، جواب قانع کننده ای نشنیدم و برای حفظ حقوق مردم و تولید کننده های داخلی به آقای مؤمنی گفتم که مجبور به موضعگیری و تکذیب ادعای شما هستم.

 

رسایی گفت : بر اساس مصوبه دولت، تا زمانی که مؤسسه استاندارد و سازمان محیط زیست محصولات شرکتی را تایید کنند، پلیس ملزم به شماره گذاری است و بر همین اساس محصولات این شرکت شماره گذاری شده است.

 

 

وی گفت: بر اساس قانون چنانچه پلیس به این جمع بندی برسد که خط تولید خودرویی مشکل دارد، باید دلایل خود را به کمیته ایمنی راه ها ارائه کند تا کمیته مذکور از طریق مؤسسه استاندارد و وزارت صنعت، شرکت مورد نظر را ملزم به رعایت شرایط مذکور کند که در خصوص تولیدات عقاب افشان اسکانیا پلیس چنین اقدامی را نکرده و وزارت صنعت نیز شاکی تصمیمات غیر قانونی پلیس راهور است.

 

رسایی در خصوص ادعای محکومیت اسکانیا در دادگاه گفت: پرونده حادثه اتوبان قم در حال رسیدگی است و هنوز دادگاه نظر قطعی در این باره صادر نکرده و پلیس راهور هم علی رغم درخواست کمیسیون برای ارائه مشخصات کارشناسان و رأی دادگاه تاکنون هیچ سندی به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه نکرده است.

 

گفتنی است که هفته گذشته سردار مؤمنی در همایش فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده بود: بر خلاف همه تهدیدها و فشارها شماره گذاری اسکانیا یک سال است که متوقف شده است این در حالی است که وزیر کشور یک ماه قبل برای بازدید از خط تولید این محصولات این شرکت خودروساز به سمنان رفت و از تلاش های آن تقدیر کرد.


منبع: رجانیوز - 1393/12/24

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی