آینده روشن

بزرگی راگفتند:آینده بشرتاریک است. پاسخ داد: ولی وظیفه ماروشن است

آینده روشن

بزرگی راگفتند:آینده بشرتاریک است. پاسخ داد: ولی وظیفه ماروشن است

آینده روشن

تولید، نشر و بازنشر فرهنگ، مدیریت و طنز

آقا و مپنایی های صنعت

چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۴۷ ق.ظ

هرسال روزکارگر، کارگران خدمت آقا می آمدند و هرسال درروزهای نمایشگاه کتاب، آقا به نمایشگاه می رفتند... اما امسال کارگران میزبان آقا بودند در مپنا و آقا به نمایشگاه کتاب نرفتند! شما هم می دانید چرا...


از مهندس‌ها و بچه‌های قدیمی مپناست. گفت:
«بعضی بچه­‌ها می‌گویند از جاهای دیگر نیرو می‌آورند و تن‌شان لباس کارگران را می‌پوشانند.»
پیش خود گفتم:
«این داستان از احمد تپل داستانِ سیستان رضا امیرخانی حل نشده و دور است که به این نزدیکی‌ها حل شود.»
این اولین گفت‌وگوی جدی جذاب من با مپنایی‌هاست. همان بچه‌ی قدیمی مپنا شبش بهم خبر داد:
«به من هم کارت دادند و در دیدار فردا هستم.»
مرور می‌کنم با خودم قول معروف حاج آقا مجتبی تهرانی «با یک تیر دو نشان» را که:
«هم با این کارت آن پرسش اول کوبیده شد به دیوار و هم رفیقم خودش بین بچه‌هاست. و هم می‌بیند که در این جمع عمو کامبیز هست و داغی و سید و هادی و...»
همه‌ی آن دیگرانی که به قول قدیمی مپنا:
«فکر نمی‌کردم امروز این‌جا ببینم این‌ها را...

خواندن بقیه گزارش

  • بهزاد توفیق فر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی